UTBUD  
Läs mer om  

Utesektionen utgår alltid från Alnarpsparken på lördagar och samlas bakom slottet.

Onsdagar kl 18.30 - sommarhalvåret Alnarpsparken och vinterhalvåret Friskishuset - se separat schema
- Distanspass / Kvalitetspass / Cross, 60 min

Lördagar kl 10.00 - Alnarpsparken - samling bakom slottet
- Distanspass, 6 min/km / Kvalitetspass / Cross, 60 min
- Distanspass, 8 min/km / Kvalitetspass / Cross, 60 min
- Kvalitetspass stav 60 minuter

 

 

Lördagen den 14 april håller vi långpass (90 min), samling vid Friskishuset.

Lördagen den 19 maj håller vi långpass (90 min) i Alnarpsparken.

Värdrutiner

TRÄNA UTE

Friskis&Svettis uteträning är skapad för att många ska kunna vara med. Du kan ha ett särskilt mål med din träning, men du ska också kunna träna för ditt nöjes skull.

Målet är framför allt att träningen ska få dig att må bra. Om din skönaste träning är lagom lufsig eller om du gillar full attack, det är din ensak. Båda attityderna får plats och båda inställningarna är välkomna.


LÖPNING CROSS - varierad uteträning med löpning och styrketräning

I Cross blandas träning i stationer med löpning. Det är ett pass med mycket träningskänsla och tempo. Mellan stationerna är det förflyttning i 2-4 minuter. Cross är enkelt, effektivt och varierat. Här har alla möjlighet att ta ut sig utifrån sin nivå.


LÖPNING DISTANS - löpning med jämnt tempo

I distans strävar vi efter att hålla ett jämnt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vi strävar efter att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning.


LÖPNING KVALITETSPASS - utmanar kondition, teknik, snabbhet och löpstyrka

I kvalitetspass blandar vi övningar där vi utmanar kondition, teknik, snabbhet och löpstyrka. Vi strävar efter stor variation i tempo och belastning. Arbetsperioder varvas med återhämtning.


STAVGÅNG - träna ute med stavar 

Stavgång är enkelt, skonsamt och mer varierat än du kanske tror. Du tränar kondition och uthållighet, du sätter fart på kroppens förbränning och får frisk luft och naturupplevelser för dina sinnen. Att gå ”aktivt” tränar också muskulaturen, inte minst hållningsmusklerna.

Att gå i grupp med en kunnig och inspirerande ledare har många fördelar. Du får ett genomtänkt träningsupplägg, mycket gemenskap och nyttiga tips på teknik och övningar.


 Uppehåll 2017

OFFROAD - äventyrlig och lekfull träningsupplevelse

 Offroad är för dig som vill ha en annorlunda, äventyrlig och lekfull träningsupplevelse. Ledarna kan, även om de alltid behåller glimten i ögat, vara tuffa och krävande. Du måste vara beredd på att skita ner dig. Du måste inte var vältränad, men helt otränad fungerar inte. Du måste vara stryktålig och orka med en trästock på axeln eller en kompis på ryggen.

Teamkänslan är viktig. Ibland jobbar du enskilt, men ofta löser du uppgifter tillsammans med träningskompisarna och utnyttjar varandras kroppstyngder och förmåga att göra motstånd.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 
Friskishusets öppettider  
 
Öppettider          Här hittar du oss.

Måndag,Tisdag,Torsdag   07.00–21.30
Onsdag                             06.45–21.30
Fredag                              07.00–19.00
Lördag                              09.00–17.00
Söndag                             09.00–21.00

Stängningstiden anger när man ska ha lämnat Friskishuset.

 


Blogg  

Här kan du följa Tina Uppfeldt och hennes blogg.

Tina är träningsutvecklare på Friskis&Svettis Riks

Facebook  

Friskis&Svettis Lomma Instagram